Mig veterligen vet jag inte varför vänsterfolk alltid ratar mina idéer om FT. Det funkar ju. Fair Trade funkar. Vi har expanderat globalt, och lokalt dvs Glocalt! Storbolagen inser veganer gjorde skillnad i matindustrin. Vi andra konsumenter som bryr oss om miljön kan göra det samma, med plånbokens makt. Och köpa av Fair Trade.
Inom B2B sammanhang är det ett stort problem att folk och konsumenter blivit kräsna, så pass att de kräver företagen på transparens. Är det så farligt? Jag menar, om Du vill dölja att dina leverantörer kör med Green Washing så är transparens inte så kul. Det är inte kul att företaga, om man inte kan sova gott om nätterna. Liksom.
Inte så konstigt. Komiskt däremot när märkningar som ”lilla grodan” utarmat regnskogen och gjort lilla grodan utrotningshotad, so bizzarre. Varför inte välja märkningen med äkta vara?
Märkningar som Fair Trade och Vegan Society har ju visat vägen! Företag som ZinZino bara växer och växer, varför? Ty de har lojala följare. Svårare än så är det inte. Green Washing är endast en diagnos på att något står fel till när dina produkter inte levererar miljötänk, utan bara ägnar sig åt att säga det: Det är som att säga: ”Jag är snäll”, men egentligen så vet Du att Du inte är det. Green Washing är ett ord som har ursprung i begreppet pengartvätt. Asså att något verkar BRA, men inte är BRA. Det kan ju vem som helst se rakt igenom.
Problemet när kapitalisterna kommer med fullkomligt idiotiska ”miljövänliga” förslag som tex Coca Cola Company med sin Green Cola, det kan ju vem som se igenom. Stenlöjligt. Olw kom ut med veganska ostbågar. Ok? Ja, men de smakar pyton. Det finns alltså en hel del att veta, innan man kör på miljöspåret: Anlita mig som din miljökonsult! Du kan inte sälja potatis till en potatisbonde som förmodligen har mera kunskap än vad du har, om potatis. Så förmodligen är det också så att en potatisbonde har ju inte de investeringspengar som Du har. Varför inte slå samman nu de olika kunskaperna? Du kan om hur man sköter pengar, jag behärskar potatisodling. Så att säga. Ja. Så är det. #society #b2b #miljöinnovationer #miljöentreprenör #kräsnakunder #hållbartföretagande #hållbarhet