Kapitalismens svaghet & Vad vi kan göra!

Bild från: Djurensrätt.se

Veganerna gjorde det: De ändrade hela kartan på matindustrin. Det ändrade hela kartan. Förstår ni vidden av detta? Ja. Nu ha tyvärr hållbarhetsfrågan blivit en företagsfråga, det är inte tal om välgörenhet, även om jag börjat öppna mig för företag som gör välgörenhet som tex Water Aid. Vad jag vill säga, är att med veganernas erfarenheter, av att samordna, protestera och vara emot etablicemanget, gjort många vill äta mindre kött. Det finns produkter till höger och vänster, som B2B företag försöker pracka på oss, med Green Washing, och Vegan Washing. De kommer aldrig lyckas om de inte lyssnar på oss, vilket är en maktfaktor, som inte går att undvika: Det jag menar med maktfaktor, är att många tror nu Kapitalisterna, kommer vinna. Men det är vi som har vunnit, de vet konsumenterna, börjat bli mycket kräsna, och hållbara. Detta anses som ett problem för Kapitalister, det är alltså ett problem, att konsumenter blivit kräsna! Läser man ekonomi, eller B2B böcker, så läser man hur ”farliga” konsumenter, är: Tänk att faktiskt, så har vi makten i våra händer, ju mera kräsen du är desto bättre? Varför inte?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *